Marie-Lore (iBeauty)

11-06-2020 - Marie-Lore (iBeauty)

Handige, eenvoudige en geïntegreerde webshop.

Verkoop jouw producten online


Verkoop jouw producten online

​Steeds meer en meer verkoop gebeurt online. Het is dus niet verbazend dat ook de schoonheidsindustrie deze trend volgt. Wil je hier graag een graantje van meepikken, dan is online advies met verkoop de oplossing.

Willen we niet allemaal graag zo goed mogelijk verkopen? Een webshop kan hierin zeker helpen, maar overweeg altijd eerst goed hoe je het wil aanpakken. Verstuur je zelf de pakketjes of kunnen klanten ze enkel oppikken, wil je dat klanten op voorhand betalen of enkel bij afhaling... Hieronder vind je alvast enkele tips voor een goede webshop.

  • ​Speel in op de beslissingscriteria van je bezoekers

    Een bezoeker van jouw shop heeft maar enkele seconden nodig om te worden aangezet tot aankopen. Zorg dat je aantrekkelijke promoties hebt die duidelijk in de kijker staan, waardoor de klant sneller geneigd is in jouw webshop aan te kopen.

  • Meest verkocht producten

    Toon onderaan je pagina, de meest verkochte / meest populaire producten, zodat de klant ziet dat je webshop rendeert en er gekocht wordt. Je kan ook kiezen om de laatste nieuwe producten te tonen, zo zijn de terugkerende bezoekers snel op de hoogte van de nieuwigheden.

  • Zet je merken in de kijker

    Gebruik de logo's van jouw merken, dat schept vertrouwen.

  • Goede en mooie foto's

    Dit ligt zo voor de hand, maar nog erg vaak loopt het fout. Bezoekers van je webshop willen hetzelfde ervaren als in een winkel. Ze willen als het ware het product kunnen voelen. Zorg dus dat je veel en goed foto's ter beschikking hebt en eventueel een detailfiche van waar het product voor dient. Zo voelt je klant zich geadviseerd wat weer aanzet tot verkoop.

  • Plaats het duurste eerst

    Bied niet altijd je goedkoopste producten eerst aan. Breng vooral aandacht naar de voordelen en kenmerken van je duurdere producten.

  • Blijf vertrouwen geven tijdens de aankoop

    Stel je bezoekers tijdens het kopen voortdurend gerust. Stuur bijvoorbeeld na de aankoop een mailtje met extra begeleidende informatie.

  • Verzenden

    Wees duidelijk in de eventuele verzendkosten. Probeer hier een goed evenwicht te vinden in de nodige tijd en de kost van de postzegel ten opzichte van de omzet van het product. Zorg dat je pakketjes er netjes uitzien, met jouw logo of dank-je-wel-kaartje in het pakket. Dat ietsje meer geeft de bezoeker reden om sneller terug aan te kopen.

  • Dienst na verkoop

    Het is belangrijk om ook nadat de klant online gekocht heeft, de opvolging voorzien. Vraag naar de tevredenheid.

Wil je na het lezen van deze tips, je wagen op het pad van online verkoop, dan kan iBeauty jou hierin helpen. Voor alle grow abonnementen is er al een eenvoudige webshop ter beschikking!