Marie-Lore (iBeauty)

17-11-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 24: Online met de ideale webshop


Tip 24: Online met de ideale webshop

Steeds meer en meer verkoop gebeurt online. Het is dus niet verbazend dat ook de schoonheidsindustrie deze trend volgt. Wil je hier graag een graantje van meepikken, dan is een webshop een oplossing. 

Overweeg altijd eerst goed hoe je het wil aanpakken; verstuur je zelf de pakketjes of kunnen ze enkel oppikken, wil je dat klanten op voorhand betalen of enkel bij afhaling... En waar moet je nu op letten zodat je webshop rendeert? Hieronder vind je alvast enkele tips voor een ideale webshop.

  1. De eerste indruk

    In voorgaande tips kon je lezen hoe belangrijke de eerste indruk is en dat geldt ook voor jouw website en webshop. Een professioneel logo en inhoudelijk duidelijke navigatie, schept vertrouwen en zet de klant aan tot kopen.

  2. Speel in op de beslissingscriteria van je bezoekers

    Een bezoeker van jouw shop heeft maar enkele seconden nodig om te worden aangezet tot aankopen. Zorg dat je aantrekkelijke promoties hebt die duidelijk in de kijker staan, waardoor de klant sneller geneigd is in jouw webshop aan te kopen.

  3. Meest verkocht producten

    Toon onderaan je pagina, de meest verkochte / meest populaire producten, zodat de klant ziet dat je webshop rendeert en er gekocht wordt. Je kan ook kiezen om de laatste nieuwe producten te tonen, zo zijn de terugkerende bezoekers snel op de hoogte van de nieuwigheden.

  4. Zet je merken in de kijker

    Gebruik de logo's van jouw merken op je website, dat schept opnieuw vertrouwen. Zorg er ook voor dat de klant op deze merken kan filteren en zo snel het product kan terugvinden.

  5. Goede en mooie foto's

    Dit ligt zo voor de hand, maar nog erg vaak loopt het fout. Bezoekers van je webshop willen hetzelfde ervaren als in een winkel. Ze willen als het ware het product kunnen voelen. Zorg dus dat je veel en goed foto's ter beschikking hebt en eventueel een detailfiche van waar het product voor dient.

  6. Plaats het duurste eerst

    Bied niet altijd je goedkoopste producten eerst aan. Breng vooral aandacht naar de voordelen en kenmerken van je duurdere producten.

  7. Hoe betalen

    Heel belangrijk is om op voorhand na te denken over de verschillende betalingsmogelijkheden. Is het nodig om internationale kredietkaarten toe te laten? Of beperk je je liever tot de meest gangbare betalingsmogelijkheden: krediet en debietkaarten, Paypal... Let op het aanbieden van bepaalde betalingsmogelijkheden is niet altijd gratis!

  8. Blijf vertrouwen geven tijdens de aankoop

    Stel je bezoekers tijdens het kopen voortdurend gerust.

  9. Verzenden

    Wees duidelijk in de eventuele verzendkosten. Probeer hier een goed evenwicht te vinden in de nodige tijd en de kost van de postzegel ten opzichte van de omzet van het product. Zorg dat je pakketjes er netjes uitzien, met jouw logo of dank-je-wel-kaartje in het pakket. Dat ietsje meer geeft de bezoeker reden om sneller terug aan te kopen.

  10. Dienst na verkoop

    Het is belangrijk om ook nadat de klant online gekocht heeft, de opvolging voorzien. Vraag naar de tevredenheid.

Wil je na het lezen van deze tips, je wagen op het pad van online verkoop, dan kan iBeauty jou hierin helpen. Naast online software biedt iBeauty een volledig online pakket aan. In samenspraak met jou wordt de website en/of webshop ontwikkeld. Het is jouw online visitekaartje, waarover je de volledige controle behoudt. De producten die trouwens online gekocht worden, worden onmiddellijk in mindering gebracht in de iBeauty stock. Hoe handig is dat!

Leer meer over de volgende voordelen...