Hoe ziet het online reserveren precies uit?
Via het menu Instellingen // Online reservatie of door bovenaan op het wereldbolletje te klikken, kan je uitproberen hoe het online reserveren precies verloopt voor jouw klanten.
Afhankelijk van de instellingen kan het verloop van het reserveren verschillen. Bekijk hier welke persoonlijke voorkeuren je kan bepalen.
Start het online boeken
Keuze van behandeling(en)
Bij het boeken kan de klant kiezen uit de verschillende behandelingen die je hebt aangeduid om online te boeken.
Keuze van dag & uur
Afhankelijk van de duur van de behandeling en de instellingen kunnen klanten kiezen uit de verschillende tijdsblokken.
Ingave van mailadres
Klanten dienen hun mailadres in te voeren om de reservatie verder te zetten, zo weet jij ook wie er bij je boekt.
Nieuwe klanten dienen meer informatie in te voeren alvorens ze verder kunnen reserveren.
Nota: het invoeren van het mailadres kan ook aan het begin van de reservatie gevraagd worden net zoals het mogelijk is om de klant de reservatie verder te zetten na het ontvangen van een mail.
Akkoord met algemene voorwaarden en gegevensverwerking
Klanten dienen akkoord te zijn met de algemene voorwaarden, privacy beleid en gegevensverwerking alvorens ze verder kunnen boeken.
Afspraak succesvol geboekt
De afspraak is succesvol geboekt, waarna de klant (en jij) een bevestigingsmail ontvangt. In iBeauty worden nieuwe online reservatie aangeduid d.m.v. het cijfertje dat je kan terugvinden naast het menu Agenda, daar kan je op klikken om een lijst van de online reservaties weer te geven van de laatste 7 dagen.
Leer meer over de volgende topics...
- Hoe personaliseer ik de online reservatiepagina?
- Hoe voeg ik een blok toe zodat er online niet geboekt kan worden?
- Instellingen Online reservatie
- Hoe kunnen klanten onmiddellijk toegang hebben tot de online agenda?
- Hoe gebruik ik het online reservatiesysteem?
- Checklist voor online reserveren
- Hoe open ik het nieuwe jaar voor online boekingen?
- Hoe bepaal ik de volgorde van categorieën en behandelingen voor het online reserveren?
- Hoe blokkeer je de online agenda?
- Hoe kan ik mijn klanten hun online afspraak vooraf laten betalen?
Verwante documentatie
- Hoe personaliseer ik de online reservatiepagina?
- Hoe voeg ik een blok toe zodat er online niet geboekt kan worden?
- Instellingen Online reservatie
- Hoe kunnen klanten onmiddellijk toegang hebben tot de online agenda?
- Hoe gebruik ik het online reservatiesysteem?
- Checklist voor online reserveren
- Hoe open ik het nieuwe jaar voor online boekingen?
- Hoe bepaal ik de volgorde van categorieën en behandelingen voor het online reserveren?
- Hoe blokkeer je de online agenda?
- Hoe kan ik mijn klanten hun online afspraak vooraf laten betalen?