Michel (iBeauty)

05-04-2021 - Michel (iBeauty)

Versterk de binding met jouw klanten.

Klantenkaart


Klantenkaart

​Een klantenkaart kan wonderen doen voor je salon. Het motiveert niet enkel je klanten om vaker langs te laten komen of producten bij jouw aan te kopen, maar het beloont ook de klanten die loyaal zijn. Hoe je een klantenkaart aantrekkelijk maakt, kan je hieronder lezen.

1. Waarom een klantenkaart kan werken

Een klantenkaart helpt voor een verbeterede klantenrelatie. Klanten zullen sneller opnieuw bij jou boeken of een product aankopen. Zeg nu zelf, we vinden het ook fijn om beloond te worden. De klanten die loyaal zijn, mogen dus best dat extraatje verdienen. 

Trouwens een klantenkaart hoeft niet enkel in het voordeel te zijn voor de klant, het kan ook voor jouw salon het perfecte 'lokmiddel' zijn. Denk maar aan periodes waarin het wat rustiger is en je jouw klantenkaart kan inzetten door bijvoorbeeld het geven van dubbele punten?

2. Hoe kunnen klanten punten verdienen?

Hoe je met de klantenkaart aan de slag gaat, is een heel persoonlijke keuze. Klanten kunnen punten verdienen wanneer een bepaald bedrag is besteed aan diensten, producten of beiden. Of geef je liever een punt per keer dat iemand komt? Jij bepaalt zelf hoe klanten kunnen sparen. Geen fan van een klantenkaart: geef dan een punt per keer dat een klant komt, zo weet jij, zonder dat de klant het weet, het hoeveelste bezoek dit is. Heb je stalen of een leuk extraatje dan kan je deze aan jouw meest loyale klanten schenken!

3. Hoe houd je klanten gemotiveerd om te blijven sparen?

Telkens wanneer je afrekent, zie je het aantal gespaarde punten, geef je klant af en toe mee welk puntensaldo er al op de kaart staat en wat er nog nodig is om te profiteren van de korting. Stuur af en toe eens een nieuwsbrief vanuit iBeauty, wat ze kunnen sparen en vernieuw af en toe het aanbod. Wist je trouwens dat klanten zelf hun puntensaldo kunnen raadplegen via mijn.ibeauty.be?

Er zijn een heleboel manieren om jouw klanten te belonen bij een volle spaarkaart. Zorg er steeds voor dat het aantrekkelijk blijft voor je klant en het ook voor jou nog een 'gezonde' korting is. Lees meer over hoe je een gezonde korting kan geven in onze blog. Aarzel je nog? Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op!

Leer meer hierover in volgende blogs...