Marie-Lore (iBeauty)

26-10-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 21: geef een ‘gezonde’ korting


Tip 21: geef een ‘gezonde’ korting

Klanten zijn nogal kritisch op hetgene dat ze willen spenderen. Meer dan ooit zijn ze aan het afwegen, vergelijken en uitstellen alvorens over te gaan tot aankoop. Er wordt dan ook vaak uitgekeken naar hun 'welverdiende' korting van de klantenkaart of verjaardagsgeschenk. Maar hoe geef je nu korting die jou het minst negatief beïnvloedt?

​Er zijn verschillende manieren waarop je korting kunt geven waar jij ook profijt uit haalt.

De ‘Standaard’ korting - De standaard korting is een procentuele korting op de verkoopprijs. Voordeel hiervan is dat je hierdoor makkelijke klanten die normaal niet kopen in het salon tot een verkoop kan aanzetten. Zijn ze tevreden over de producten, dan zullen ze in de toekomst ook sneller geneigd zijn bij jou te kopen.

De ‘Je krijgt er iets bij’ korting - Wanneer je klant iets koopt, kan je een extraatje bijgeven zonder bijkomende kosten. De volledige prijs wordt betaald voor jouw behandeling of product. Het extraatje is door jou uitgezocht en prijs-gunstig ingekocht, of een product die je graag uit stock wenst. Deze korting werkt zeer goed bij bestaande klanten.

De ‘Tot de volgende keer’ korting - Bij aankoop van een product of gekregen behandeling , krijgt de klant korting op de volgende aankoop/afspraak. Voordeel hiervan is dat je jouw klanten een goede reden geeft om terug te komen.

De ‘VIP’ korting - Klanten die trouw bij jouw in het salon afspraken maken, zou je kunnen belonen d.m.v. een extra VIP korting. Deze kan bijvoorbeeld een standaard percuentuele korting zijn, of enkel na een x-aantal afspraken.

Belangrijk is om op voorhand te weten welke korting je graag zou willen en vooral kúnnen toepassen. Door middel van 'slimme' kortingen stel je jouw klanten tevreden, versterk je jouw klantenbinding, zonder dat je hierdoor zelf verlies hoeft te lijden.

Wist je trouwens dat je binnen iBeauty de klanten in categorieën kan indelen. Maak je een VIP categorie, weet je op die manier sneller dat deze een extra korting verdient. Handig toch?