Marie-Lore (iBeauty)

15-09-2017

Verbeteringen online reservatiesysteem

Feature Friday #32


Feature Friday #32

​Het online reservatiesysteem wordt vaak door jouw klanten gebruikt, het is dus fijn als dit er netjes uitziet. De schermen werden wat verfijnd, het is mogelijk om een korte boodschap te melden op de reservatiepagina en nieuwe klanten worden automatisch gekoppeld. Hoe handig!

Verbeterde online reservatieschermen

Het is belangrijk dat het online reserveren voor jouw klanten gemakkelijk verloopt. Hoe een scherm eruit ziet draagt bij tot de gebruiksvriendelijkheid van de tool zelf. De schermen werden aangepast. Niet enkel bij het online reserveren, maar ook in het overzicht van de gemaakte online reservaties. Een verbetering voor zowel jouw klanten als voor jezelf.

Hoe ga je te werk?

Bij het online reserveren komen klanten op een verbeterd scherm terecht.

- nieuwe icoontjes

- onderaan duidelijkere balk

In het overzicht van de recent online gemaakte afspraken, zie je de foto van het personeelslid staan, alsook de foto van de klant.

Voorzie jouw reservatiepagina met een extra boodschap

De pagina waarop jouw klanten kunnen reserveren kan voorzien worden van een persoonlijke boodschap. Wil je jouw klanten melden dat je bijvoorbeeld met vakantie gaat, of je uitzonderlijk gesloten bent, dan kan dit handig zijn. Je kan jouw klanten op die manier informeren.

Hoe ga je te werk?

Ga naar het Instellingen menu, submenu Talen. Klik op het bewerken icoon naast Nederlands. Pas de boodschap aan en bewaar onderaan de aanpassingen. De boodschap wordt getoond op jouw online reservatiepagina.

Voor nieuwe klanten die online reserveren wordt automatisch een klantenfiche aangemaakt.

Wanneer nieuwe klanten een online reservatie maken, is het niet nodig om de klant als nieuwe klant toe te kennen, dit gebeurt nu automatisch.

Hoe ga je te werk?

Ga naar het overzicht van de recente afspraken. De nieuwe klanten worden aangetoond met een annotatie:   

Leer meer over de volgende voordelen...