Hoe volg ik de bevestigings- en herinneringsmails op?


Indicaties over de reminders

Bij het maken van een afspraak ontvangen de klanten onmiddellijk de bevestigingsmail. 24h op voorhand krijgen de klanten van het salon ook de herinneringsmail in hun mailbox. Door omstandigheden kan het zijn dat de mail niet goed aankomt of niet gelezen wordt, denk bijvoorbeeld aan de SPAM folder of het mailadres dat niet correct is of het vinkje dat niet aanstond... Vanaf nu kan je via een annotatie in het afsprakenveld zelf nagaan welke klanten hun mailings ontvangen en lezen. Of raadpleeg je liever een lijst met de status van de mailings vandaag en morgen? Dan kan dit ook! Op die manier kan je hier, indien je wenst, op inspelen en je no-shows nog meer gaan beperken.

Hoe ga je te werk?

  • Ga naar het Instellingen menu // Applicatie
  • Zorg dat de vakjes voor het verzenden van de bevestiging- en herinneringsmail zijn aangevinkt

  • Zorg dat er een geldig mailadres in de klantenfiche is ingevuld
  • Maak zoals gewoonlijk een afspraak voor je klant

Feedback over de bevestigingsmail

In het afsprakenveldje zie je een grijs envelopje verschijnen. Dit wil zeggen dat de bevestigingsmail verstuurd werd naar klant.

Wanneer het envelopje groen wordt, wil dit zeggen dat de klant de bevestigingsmail ook effectief gelezen heeft.

  

Feedback over de herinneringsmail

In het afsprakenveldje verschijnt een grijze 24, dit wil zeggen dat de herinneringsmail verzonden werd.

Wordt de 24 groen, dan heeft de klant de herinneringsmail effectief gelezen

  

Indien de klant de mail niet leest, komt het envelopje in het rood te staan!

Klik je in het afsprakenveldje om de pop-up met de details van de afspraak te openen, dan zie je hierin extra informatie over de mailings.

Overzicht van de reminders

- Klik bovenaan rechts op Reminders om een overzicht te raadplegen van de status van de reminders voor vandaag en morgen.


Leer meer over de volgende topics...