Veel gestelde vragen

Bekijk zeker ook onze documentatie, of de blog

Kan mijn klant zelf de privacy-instellingen aanapssen?

​Klanten kunnen via mijn.ibeauty.be zelf hun instellingen aanpassen. Zoals hun naam, emailadres, foto, maar ook voorkeuren voor het ontvangen van SMS of nieuwsbrieven.

Hoe lang zit ik vast aan mijn abonnement?

​Abonnementen kunnen maandelijks opgezegd worden. Wij geloven niet in langdurige contracten. Wens je bijvoorbeeld toch liever drie maandelijks te betalen dan kan je toch maandelijks opzeggen. De jaarlijkse contracten zijn jaarlijks opzegbaar, maar hier krijg je zomaar een maand gratis gebruik.

Zijn er nog andere kosten dan het abonnement?

We rekenen geen installatiekosten, opstart-, annulatiekosten of andere verborgen kosten. Naast het bedrag dat je maandelijks voor het abonnement betaald, zijn de optionele SMS tokens voor de herinneringen per SMS de enige waar je extra voor kunt betalen. De SMS functie staat standaard niet actief. Uitsturen van SMS'en kan daarenboven zeer gecontroleerd, welke klanten wel, welke klanten niet. Je koopt op voorhand SMS'en zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

Is het mogelijk om een ticketprinter te koppelen?

​Wens je graag per afrekening een ticketje te printen, dan is het aangewezen om een bonprinter te koppelen. Neem gerust met ons contact op om te kijken welke bonprinters we ondersteunen.

Is het mogelijk om de gehele boekhouding te doen?

​iBeauty is geen officieel boekhoudkundig programma. Inkoopfacturen, urenregistratie en BTW aangifte kunnen niet rechtstreeks. Alle belangrijke gegevens zoals dagtotalen en dagontvangsten kun je met gemak exporteren als excel of PDF formaat en aan jouw boekhouder doorsturen of importeren in een boekhoudprogramma.

Wat zijn de mogelijkheden van een website en webshop?

Het is mogelijk via iBeauty om een website of webshop aan te vragen. Je kan kiezen uit een aantal templates die dusdanig worden aangepast dat jouw personalisatie naar voren komt. De belangrijkste informatie wordt op de site weergegeven zoals jouw behandelingen, informatie over het salon, de gebruikte merken/producten, contactinformatie... en natuurlijk de link naar jouw online reservatiepagina.

Wens je graag een graantje mee te pikken van het online verkopen, neem dan contact met ons op en kijk welke mogelijkheden we aanbieden voor een gepersonaliseerde webshop. De stock wordt automatisch vanuit de webshop gelinkt naar de iBeauty stock.

Kan je op meerdere systemen tegelijkertijd inloggen?

​Het is mogelijk om op verschillende systemen tegelijkertijd in te loggen op jouw account. Hier is geen beperking. Je kan dus perfect van thuis uit inloggen (op je smartphone) terwijl er in het salon verder gewerkt wordt op het vast systeem.

Kan ik data van mijn vorig programma importeren?

Kan je in jouw huidige programma jouw klantenbestand, productlijsten, behandelingen exporteren, dan is het eenvoudig om deze data in jouw iBeauty account te importeren. We helpen met veel plezier dat deze import vlotjes verloopt. De lijsten worden op fouten nagekeken, zodat de data uiteindelijk correct wordt ingeladen in iBeauty.

Werkt iBeauty ook zonder internetverbinding?

iBeauty is een online applicatie die enkel werkt met een internetverbinding. Mocht je geen wifi of internetverbinding hebben, dan kan je uiteraard steeds via onze mobiele versie gewoon verder werken.

Zijn mijn gegevens beveiligd?

​De iBeauty accounts en hun data zijn afgeschermd. Om dataverlies te voorkomen wordt meerdere malen per dag een back-up gemaakt van de data.

Beveiliging en privacy van jouw data staat bij iBeauty centraal. Nooit wordt zonder toestemming jouw gegevens doorgegeven aan derden. Wens je hiervoor graag een contractuele overeenstemming, dan is dit mogelijk.

Heeft iBeauty een APP?

​iBeauty heeft geen applicatie die je kan downloaden in de APPStore, maar wel een gebruiksvriendelijke mobiele versie. De mobiele versie van iBeauty beschikt over alle tools, waardoor het gebruik ten alle tijde mogelijk is, op eender welk systeem.

Heeft iBeauty een mobiele APP

​Met de mobiele versie van iBeauty kan je jouw account altijd en overal raadplegen. Het inplannen van afspraken, raadplegen van data gaat eenvoudig waar je ook bent.

In de mobiele versie heb je toegang tot het volledige iBeauty pakket: agenda, klantenbestand, grafieken, nieuwsbrieven, je hoeft hier dus niets te missen van alle voordelen dat het systeem je biedt.

Voeg iBeauty toe aan het beginscherm van jou mobiele telefoon of tablet.

Hoe kan ik mijn iBeauty abonnement stopzetten?

Denk je eraan om jouw iBeauty abonnement stop te zetten, dan horen we graag de reden. Met jouw feedback kunnen we zeker veel. Je abonnement stopzetten gaat eenvoudig. Stuur ons een mailtje en wij zetten de facturatie onmiddellijk stop. Zoals je weet kan je bij een maandelijks of drie maandelijks abonnement, elke maand je abonnement stopzetten en dit zonder annulatiekosten!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Ben je jouw wachtwoord vergeten, dan kan je dit wijzigen bij het inloggen. Klik op wachtwoord vergeten en vul jouw gebruikersnaam in. De instructies volgen waarmee het mogelijk wordt om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Waar kan ik terecht met vragen en/of opmerkingen?

​Heb je een vraag of opmerkingen, dan is het iBeauty-team ter beschikking om je te helpen.

Support

Heb je een probleem, vraag of opmerking, neem dan contact op met onze klantendienst. Dit kan je best doen per mail: [email protected]. Binnen zo kort mogelijke tijd helpen ze jou verder.

Chatbox

Stel je vraag in de chatbox die je op onze website kan terugvinden en kijk of een medewerker online is om jou zo snel mogelijk te helpen.

Mag ik zelf een wens voor nieuwe implementatie doen?

Jullie feedback over onze tools en het gebruik ervan, is zeer belangrijk. Heb je zelf een idee of wens voor een nieuwe implementatie dan mag je ons deze zeker melden. Dit doe je best via mail: [email protected].

Elke wens wordt bekeken en toegevoegd aan onze to-do lijst. Afhankelijk van prioriteit komt de ontwikkeling er al dan niet aan. Je wordt hier steeds van op de hoogte gebracht.

Krijg ik ook de software updates?

​iBeauty is een online applicatie. Wanneer er een nieuwe versie wordt vrijgegeven, wordt deze automatisch opengesteld. Je kan dus zonder enige moeilijke installatieprocedures genieten van de nieuwigheden in onze software. Elke nieuwigheid wordt gemeld rechtstreeks in het programma bij de notificaties, of kan je volgen via onze Facebookpagina of blog.

Kan ik een barcodescanner verbinden met iBeauty?

Wanneer veel producten verkocht worden, kan het handig zijn om een barcodescanner te verbinden met het iBeauty systeem. Ben je hierin geïnteresseerd, neem dan even contact met ons op. We informeren je graag over het type barcode dat ondersteund wordt door de software.

Kan data worden teruggehaald?

Als je per vergissing data hebt verwijderd die relevant is voor jouw salon, dan kunnen wij in uiterste nood, deze informatie terughalen. We nemen op regelmatige tijdstippen een back-up. Je kan dus stellen dat jouw data bij ons veilig is.

Moet ik zijn ingelogd om de herinneringen uit te sturen?

Neen, het is niet nodig dat je in iBeauty inlogt om je automatische herinnerings- of verjaardagsmails uit te sturen. Je hoeft je hier dus geen zorgen over te maken!

Is er een gemakkelijke manier om mijn bestaande data te importeren?

​iBeauty kan maar efficiënt werken als jouw data in jouw account wordt ingevoerd: klanteninformatie, producten die je verkoopt, behandelingen en arrangementen die je aanbiedt. Indien je reeds deze informatie digitaal hebt, kan je deze op een eenvoudige manier invoeren in onze Excel template. Heb je deze data niet digitaal, neem zeker even contact met ons op, we beschikken over een heleboel officiële stocklijsten van verschillende merken. Hebben we deze niet ter beschikking, dan kan de excel template je alsnog helpen om snel al je data in te voeren. Elke lijst wordt nogmaals door ons team nagekeken op de volledigheid, is alles klaar dan laden wij deze data met plezier voor je op in jouw account! Dat is een hoop tijd gespaard.

Download het bestand: https://www.ibeauty.be/ee/uploads/docs/iBeauty_aanvullen.xlsx