Marie-Lore (iBeauty)

12-04-2016 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 44: lenteschoonmaak


Tip 44: lenteschoonmaak

De eerste warmte van de zon, het lengen van de dagen, het groen van de bomen, geeft ons energie en laat velen onder ons volle moed beginnen aan de grote lenteschoonmaak. Neem zeker jouw 'verkoophoekje' onder de loep! Jouw producten verdienen het om in de kijker te staan en gekocht te worden door jouw klanten!

Creëer jouw 'verkoophoekje'

Een hoekje waarin jouw producten visueel aantrekkelijk worden voorgesteld, kan jouw verkoop doen stijgen. Zorg dat je klanten zien waar jouw producten zich bevinden!

Gebruik mooie displays

Probeer eens out-of-the-box te denken en niet te snel te grijpen naar de traditionele leggers. Tegenwoordig vind je heel wat meer 'luxueuzere' manieren om jouw producten netjes uit te stallen. Zorg ervoor dat klanten worden aangezet om de producten zelf te nemen en te bekijken.

Creëer een 'focus' space

Zorg in jouw salon voor een mooi presentabele tafel met hierop jouw bestsellers, producten in promotie of seizoensaanbiedingen. Ideaal is om deze tafel in direct zicht te hebben wanneer de klant het salon betreedt en verlaat.

Merk per merk

Producten ogen beter wanneer ze gegroepeerd worden per merk. De impact van vele mooie flacons zet aan tot aankoop.

Gebruiksaanwijzing

Vraag bij jouw leverancier naar marketing materiaal over jouw producten en zorg dat deze netjes worden uitgestald bij de desbetreffende producten. Heeft jouw leverancier niets voor handen, neem de tijd om hierin zelf te voorzien. Een fiche met korte gebruiksaanwijzing die de klanten kunnen inkijken, zet hen, zonder te pushy over te komen, aan tot aankoop.

​Prijzen

Wettelijk dient elke product dat wordt uitgestald te worden voorzien van een prijsetiket. Een hele taak, maar het zet de klant ook sneller aan tot aankoop.

Hou het netjes

De lenteschoonmaak houdt natuurlijk ook in dat je alles netjes wordt uitgestald. Zorg ervoor dat alle producten op dezelfde wijze worden uitgestald, met etiket naar voren gericht, dat je testers volledig gevuld zijn en er ook weer netjes uitzien.

Verander regelmatig

Verander je verkoophoekje elke seizoen en zorg dat dit jouw focus blijft behouden. Het moedigt je klanten aan om nieuwe producten uit te proberen.