Marie-Lore (iBeauty)

16-02-2016 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 37: doelgerichte marketing


Tip 37: doelgerichte marketing

​Vele salons missen omzet omdat hun klanten niet juist benaderd worden. Door op regelmatige basis kleinere doelgroepen te bereiken, is het immers mogelijk om je algemene salonomzet te verhogen. Ken je klanten en informeer ze gericht.

Doelgericht je klanten benaderen met de juiste boodschap is een goedkope manier om je salon succesvoller te maken. De weloverwogen boodschap zal sneller gelezen worden, waardoor klanten zich persoonlijker voelen aangesproken en je dus sneller opnieuw contacteren. Het is dus zeker de moeite waard om je klanten te kennen.

1. Top 50 meest frequente bezoekers

2. Topklanten volgens omzet: 80% van je omzet is toe te schrijven aan 20% van jouw klanten. Speel in op hun noden en zorg zo dat deze groep laten groeien!

3. Nieuwe klanten: het is zéér belangrijk om deze nieuwe klanten te behouden, stuur na de eerste keer een mailing met een aantrekkelijk aanbod

4. Leeftijdsgericht: de noden van de jeugd, jongvolwassenen en ouderen zijn immers niet gelijklopend. Deze doelgroepen persoonlijk aanspreken werkt!

5. Behandeling- of productgericht: breng hen op de hoogte van de details, zij willen hier waarschijnlijk meer over weten!

Deze 5 categorieën zullen het beste reageren op gerichte mailings. De moeite dus om hier even over na te denken en het uit te proberen.

Wist je trouwens dat je in iBeauty nieuwsbrieven zeer gericht kan uitsturen zonder veel moeite of extra kosten? Geen gedoe dus met kopiëren van mailadressen om zo te eindigen met verouderde groepen. Hoe de nieuwsbriefmodule van iBeauty juist werkt kan je lezen in Feature Friday #21.

Wil je graag meer informatie over hoe je een goede nieuwsbrief uitstuurt, kijk dan zeker even naar tip 34.

Wil je meer weten over het belang van klantengegevens, lees dan zeker tip 10

Leer meer over de volgende voordelen...