Marie-Lore (iBeauty)

19-10-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 20: maak je voicemail professioneel


Tip 20: maak je voicemail professioneel

Telefoons beantwoorden tijdens behandelingen, doen we meestal niet. We vragen de klant om een bericht na te laten op de voicemail, zodat je ze nadien gemakkelijk kan contacteren. Maar hoe zakelijk is nu jouw voicemail?

​Als je je voicemail voor zakelijke doeleinden gebruikt, zijn er een aantal belangrijke punten waar je op kan letten. Vaak spreken we de boodschap té gehaast, té onduidelijk in, nochtans kan dit bericht voor (potentiele) klanten jouw visitekaartje zijn. Jouw stem is immers erg belangrijk voor het overbrengen van vertrouwen. Voorkom dus een monotone klank, wissel je spreektempo af en praat vooral rustig in een liefst zo rustig mogelijke omgeving.

Ga nu aan de slag

  • Verbeter nu uw voicemail en herhaal het inspreken zolang totdat je tevreden bent
  • Schrijf je boodschap op, zodat je hierover niet hoeft na te denken (Bel je hen terug? Kunnen ze online reserveren?)
  • Ga bij het inspreken staan, zo heb je meer lucht en dat zorgt voor rust
  • Begin met je eigen naam en naam van het salon te noemen, zo weet de beller dat hij juist terecht gekomen is
  • Gebruik een korte begroeting, iedereen weet ondertussen hoe een voicemail werkt, wees dus kort en duidelijk in jouw boodschap