Marie-Lore (iBeauty)

17-08-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 11: Professioneel op Facebook


Tip 11: Professioneel op Facebook

Facebook is uitgegroeid tot de grootste sociale netwerksite ter wereld. Naast persoonlijke profielen, biedt Facebook voor ondernemers een professionele Facebook pagina.Een unieke manier om in de kijker te komen bij een jouw specifieke doelgroep.

Een professioneel opgezette ​Facebook pagina is een eenvoudige manier om met jouw salon in contact te komen met bestaande, maar ook beoogde klanten. Als je weet dat een gemiddelde Facebook gebruiker 150 vrienden heeft, gaat het verspreiden van berichten daarom razendsnel. Post op regelmatige basis promoties, evenementen, enquêtes, advertenties, video's, afbeeldingen... en je merkt al snel de impact.

Een professionele Facebook Pagina kan gezien worden als een extra visitekaartje of uithangbord voor je salon. Klanten vinden er op een professionele manier de informatie die relevant is en worden op deze manier op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen. Het is daarom van groot belang deze pagina een professionele uitstraling te geven, zodat het weerspiegelt waarvoor jouw salon staat.

Wat zijn de voordelen t.o.v. een persoonlijke pagina?

  • Brengen van professionele informatie, de afstand tussen privé en klanten blijft bewaard, sommige persoonlijke posts zijn immers niet geschikt voor klanten

  • Uitbreiding met extra tabbladen, zoals bijvoorbeeld een contactformulier of inschrijfformulier voor jouw nieuwsbrief.
  • Snel, goedkoop en eenvoudig informeren over nieuws, aanbiedingen, acties... voor zowel bestaande als potentiële klanten
  • Snel verpreiding van wat er leeft binnen je salon, doordat klanten bepaalde post gaan liken, delen of reacties plaatsen, wat nieuwe klanten aantrekt
  • Link naar jouw website, waardoor deze meer bezocht wordt en de zoekresultaten positief beïnvloedt
  • Onbeperkt aantal volgers

Hoe maak je zo een zakelijke Facebook pagina aan?

  • Maak een persoonlijke Facebook pagina aan, van hieruit wordt de zakelijk pagina aangemaakt
  • Klik bovenaan in de blauwe menubalk op het pijltje en selecteer vervolgens 'Pagina maken'
  • Kies een geschikte pagina: lokaal bedrijf of lokale plaats, zo worden je openingstijden getoond
  • Kies de categorie Gezonheid / Schoonheidsverzorging en vul de naam van jouw salon in
  • Richt je zakelijke pagina in, a.d.h.v. je huisstijl, vergeet je website niet te vermelden!
  • Maak een Facebook 'url' aan om deze eenvoudiger te hanteren: klik op 'info' en dan op 'pagina-informatie'. Bij 'Facebook-webadres' kan je deze bewerken.
  • De nieuwe pagina wordt gekoppeld aan je persoonlijke pagina, wil je de zakelijke pagina actief zetten, dan kan je eenvoudig wisselen tussen beiden door te klikken op het pijltje in de blauwe balk
  • Nodig nu zoveel mogelijk vrienden, klanten, kennissen uit om je pagina leuk te vinden, zo haal je snel je eerste likes binnen en wordt de online zichtbaarheid vergroot.

Wil je graag een professionele Facebook pagina opstarten, maar heb je hiervoor weinig tijd of weet je niet goed hoe eraan te beginnen, dan begeleiden we je graag met veel plezier, zodat ook jij kan genieten van de vele voordelen.