Marie-Lore (iBeauty)

08-06-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 1: Serveer gastvrijheid in het juiste kopje!


Tip 1: Serveer gastvrijheid in het juiste kopje!

Gastvrijheid staat voor warmte, voor het hartelijk onthalen van klanten. Geef je klanten het gevoel dat ze welkom zijn, want gastvrijheid versterkt immers de klantenbinding.

Naast de glimlach, bieden vele schoonheidssalons hun klanten een drankje aan. Doe enkele kleine aanpassingen aan dit zo belangrijke drankje, je zal zien dat het niet onopgemerkt voorbijgaat bij jouw klanten.

Steeds vaker willen klanten meer en meer verwend worden. Een drankje aanbieden wordt nog steeds enorm geapprecieerd. Mits de juiste keuze en wat aanpassingen, zullen de klanten zeker het verschil opmerken en zich opnieuw belangrijk voelen. 

Tijd voor wat tips.

  • Wat bied je klanten aan?

    Probeer te differentiëren door net iets meer aan te bieden dan de standaard koffie, thee, iets fris of bubbels. Biedt bijvoorbeeld ook café latte, café machiatto… aan of iets in het kader van de gezondheid: afslankkoffie, ginseng thee, groene thee en laat hen voelen dat je hen helpt ‘mooier’ te worden.

  • Hoe bied je het je klanten aan?

    Het oog wil natuurlijk ook wat. Serveer de drankjes in mooi chinees servies, gebruik bijvoorbeeld allemaal verschillende retro kopjes of kies net voor strak, afgestemd op de sfeer van jouw salon.

  • Net dat ietsje meer

    Serveer een ‘gezond’ koekje bij de koffie of thee. Misschien is er in de buurt wel een zaak die artisanale koekjes maakt. Kom tot een mooie overeenkomst en je zal zien, dit wordt een win win situatie.

Kleine dingen doen er wel degelijk toe, dus kijk eens of jij jouw gastvrijheid in het juiste kopje serveert!