Marie-Lore Wynants (iBeauty)

24-05-2019 - Marie-Lore Wynants (iBeauty)

Extra info herinneringsmails per behandeling - Extra personalisatie online reservatie

Feature Friday #56


Feature Friday #56

​No shows kunnen beperkt worden door het versturen van herinneringsmails, maar deze mails kunnen nog dat extraatje bevatten dat belangrijk is voor jouw klanten Je kan nu per behandeling extra informatie voorzien met betrekking tot de behandeling. Op deze manier informeer je jouw klanten nog een tikkeltje beter en professioneler.

​Gepersonaliseerde herinneringsmails per behandeling

Om jouw klanten nog beter te informeren over de aankomende behandeling bij jouw in het instituut, kan je aan jouw standaard herinneringsmail extra informatie toevoegen. Specifieke informatie kan per behandeling ingesteld worden.  Zo kan je bijvoorbeeld melden dat wanneer een klant een pedicure met lakken neemt, ze best haar slippers meebrengt, of dat er geen make-up gedragen mag worden de dag voor een huidanalyse. Je kan informeren over wat wel en niet mag de dag voor de behandeling plaatsvindt of kan je specifieke inlichtingen over de gekozen behandeling geven. Jouw klanten worden zo nog beter geïnformeerd en voorkom je dat je een behandeling niet kan uitvoeren omdat bepaalde adviezen niet zijn nageleefd.

Hoe ga je te werk?

  • Ga naar het menu Assortiment // Behandelingen
  • Voeg een nieuwe behandeling toe of pas een bestaande behandeling aan door te klikken op het potloodje naast de behandeling
  • Klik op het tabje Reminder info
  • Voeg de tekst toe die je als extra informatie bij de standaard reminder wil bijvoegen
  • Bewaar de aanpassingen

Wordt een afspraak gemaakt voor meerdere behandelingen met specifieke herinneringsinformatie, dan worden al deze extra informatie toegevoegd aan de standaard herinneringsmails die 24h op voorhand verzonden wordt. 

Online reservatiepagina gepersonaliseerd met foto's van jouw team

Stilaan wordt de manier van online reserveren aangepast, verfrist en vergemakkelijkt, zodat online reserveren voor jouw klanten nog gemakkelijker wordt.

Zo werd de eerste aanpassing reeds doorgevoerd. Je kan de foto van jezelf (en/of van je personeelsleden) toevoegen. Wanneer de online reservatiepagina geopend wordt, worden de foto's getoond. Zo is het voor de klant vlotter reserveren en is je pagina meer gepersonaliseerd.

Hoe ga je te werk?

  • Ga naar het menu Instellingen // Team
  • Voeg een personeelslid toe of klik op het potloodje naast het personeelslid waarvoor je een foto wenst op te laden
  • Laad de foto op
  • Bewaar de aanpassingen

De foto's worden getoond op jouw persoonlijke online reservatiepagina. Laad je geen foto's op, wordt hier niets getoond. Via Instellingen/Online Reservatie kan je ook de weergave van de foto's aan- of uitschakelen.

Initialen bij klanten

Klanten kunnen via mijn.ibeauty.be hun persoonsgegevens aanpassen of vervolledigen. Naast naam, voornaam, adres, geboortedatum... kunnen ze er ook voor kiezen om een foto op te laden of kan je zelf een foto inladen. Indien je geen foto toevoegt, wordt er eentje gemaakt met de initialen van de klant. 

YouTube

Ben je actief op YouTube dan kan je de link naar jouw kanaal toevoegen aan de algemene salongegevens. Onderaan elke nieuwsbrief of mailing wordt een link naar jouw kanaal gelegd, zodat klanten dit snel en gemakkelijk kunnen terugvinden.

Hoe ga je te werk?

  • Ga naar het Instellingen menu // Salon
  • Voeg de link naar jou YouTube kanaal toe in het daarvoor voorziene veld
  • Bewaar de aanpassingen

Heb jij ook nood aan gepersonaliseerde herinneringsmails om zo jouw klanten nog beter te informeren? Neem dan gerust contact met ons op via het chatbox of contactformulier.

Leer meer over de volgende voordelen...

Leer meer hierover in volgende blogs...