Marie-Lore (iBeauty)

19-10-2018

Klantenkaart / Puntenkaartsysteem, kleine handige verbeteringen

Feature Friday #50


Feature Friday #50

​Loyale klanten belonen is absoluut positief voor een goede klantenbinding. Waarom geen spaarpunten of klantenkaart gebruiken voor jouw klanten? Zet nu met iBeauty eenvoudig een spaarprogramma op dat jou past, wissel eenvoudig punten in en verhoog dus zo je klantenbinding.

Klantenkaart / puntensysteem

Aandacht, waardering en een persoonlijke aanpak, blijven belangrijk om jouw vaste klanten geliefd te laten voelen en zo jouw salon te onderscheiden van anderen.

Door klantenfiches aan te vullen met persoonlijke informatie en hierop inpikken, kom je al heel ver, maar je klanten verwennen met een extraatje voor hun loyaliteit, wordt zeker gesmaakt. Door het gebruik van de geïntegreerde klantenkaart of puntenkaartsysteem van iBeauty, is het mogelijk om jouw klanten deze beloning te geven. Of het nu een korting of cadeautje is, of je nu punten geeft per gespendeerd bedrag, enkel op producten, op diensten, alles is mogelijk, zelf een combinatie.

Geen fan van een klantenkaart: geef dan een punt per keer dat een klant komt, zo weet jij, zonder dat de klant het wet, het hoeveelste bezoek dit is. Heb je stalen of een leuk extraatje dan kan je deze aan jouw meest loyale klanten schenken!

Hoe ga je te werk?

- Ga naar het Instellingen menu // Klantenkaart

- Vink de manier aan, hoe jij jouw punten wil toekennen:

1. op het totaalbedrag van de afrekening kan je per gespendeerde euro een of meerdere punten toekennen

2. op het totaalbedrag van de afrekening kan je per gespendeerde euro aan diensten punten toekennen

3. op het totaalbedrag van de afrekening kan je per gespendeerde euro aan producten punten toekennen

4. per afrekening (of per keer dat een klant bij jou in het salon spendeert) kan je punten toekennen

5. per dienst/behandeling kan je punten toekennen ongeacht het gespendeerde bedrag

6. per gekocht product kan je punten toekennen ongeacht het gespendeerde bedrag

Je kan meerdere mogelijkheden combineren en zo het puntensaldo per afrekening verhogen

- Bij het afrekenen worden de punten toegekend zoals je deze hebt ingesteld, je ziet in het kassaticket hoeveel punten jouw klanten huidig hebben, hoeveel ze bij deze afrekening verdienen en wat het nieuwe saldo wordt

- punten inleveren doe je ook via de kassa, geef het aantal punten in dat je wil inwisselen in het daarvoor voorziene veldje

- in de klantenfiche zie je bij de foto van de klant het aantal punten op de klantenkaart

Extra cursorverwijzing

Wanneer je op dagniveau werkt, krijg je nu bij de cursor niet enkel het uur en de datum te zien, maar ook de naam van de agenda, zo is het nog eenvoudiger om afspraken in te plannen.

Hoe ga je te werk

- Visualiseer jouw agenda('s) op dagoverzicht en ga met je cursor over de agenda('s). Naast de cursor verschijnt de naam van de agenda, het uur en de datum.

Vermelding van de weekdag

Bij het opzoeken van een klant in de zoekbalk bovenaan, wordt de volgende afspraak van de klant getoond. Hierbij staat nu ook de vermelding van de weekdag, zodat je dit ook gemakkelijk kan communiceren naar jouw klant.

Hoe ga je te werk

- Zoek bovenaan in de zoekbalk jouw klant, de weekdag, datum en uur van de volgende afspraak wordt getoond.

Leer meer over de volgende voordelen...