Michel (iBeauty)

03-11-2014 - Michel (iBeauty)

7 tips voor uw zakelijke Facebook pagina


​Eigenaars van een schoonheidsinstituut voelen meer en meer aan dat een zakelijke Facebook-pagina hen kan helpen om klanten te winnen. Maar hoe pak je dat nu best aan? Hier volgen 7 tips die je makkelijk zelf kan toepassen.

1. Frequent relevante informatie plaatsen 

Berichten plaatsen op Facebook hoeft geen uren in beslag te nemen. Je kan namelijk jouw berichten plannen via social media tools zoals bv Hootsuite. Via Hootsuite kan je berichten plannen in de toekomst. Je neemt dan bv elke week even de tijd om een vijftal berichte te plannen, en Hootsuite zorgt er dan automatisch voor dat jouw berichten op het door jou gekozen moment worden geplaatst.

2. Wees interactief 

Zorg ervoor dat je antwoordt op de berichtjes die jouw volgers plaatsen. Ook al is dit een klacht. Een negatieve ervaring kan zo worden omgedraaid naar een positieve. 

3. Vermijd zelf-promotie 

Ja hoor, via Facebook mag je gerust een link plaatsen naar een blogartikel, dat hebben we immers met dit bericht ook gedaan. Maar zorg ervoor dat dit niet al te vaak is, en dat je ook andere, relevante informatie plaatst, zoals tips, veel gestelde vragen, een leuke link of video die je ergens vond. 

4. Vervolledig uw profiel

Dit gaat over de 'Over' sectie op Facebook. Vervolledig deze rubriek zo goed mogelijk. Alles helpt!

5. Vertegenwoordig jouw salon 

Ook al ben je niet van plan eCommerce te doen via Facebook, of Facebook als een customer service tool te gaan beschouwen, jouw klanten verwachten dit wel.

6. Stel doelen

Wil je meer volgers? Kijk eens naar jouw Facebook Insights? Wil je die hoger en hoger? Wees dan erg actief op social media, en focus op een bepaald doel, zoals bv ervoor zorgen dat meer mensen zich inschrijven op jouw nieuwsbrief.

7. Meet de resultaten

Facebook heeft ingebouwde Insights voor eigenaars van een zakelijke pagina om te zien hoe goed bepaalde berichten scoren. Dit is erg belangrijke informatie, want zo kan je meten, en meten is nog steeds weten. Lukt een bepaalde post of advertentiecampagine niet goed, dan stop je er gewoon mee, lukt ze wel, doe dan zeker voort. Maar dat kan je enkel beslissen als je meer info hebt, via de Insights dus.

Hieronder nog een slideshow met enkele interessante slides!