Marie-Lore (iBeauty)

13-07-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 6: Zorg dat je klanten loyaal blijven!


Tip 6: Zorg dat je klanten loyaal blijven!

​Klantentevredenheid is belangrijk maar nog belangrijker is klantenbinding. Loyaliteit rendeert immers meer dan nieuwe klanten werven. Gebruik systemen zoals iBeauty om al deze informatie te verzamelen en maak er ten volle gebruik van!

  1. Onderhoud je klantenbestand

    Vaak is het up-to-date houden van het klantenbestand een heikel punt. Toch is een actuele database geld waard. Systemen zoals iBeauty, helpen je alles netjes te verzamelen. Ook al kost het wat tijd en energie om zulke systemen te onderhouden, je zal merken dat het je helpt jouw klanten beter te dienen en de klantenbinding te versterken.

  2. Gebruik de informatie van je klantenbestand

    Zo nu en dan jouw klantenbestand overlopen kan waardevolle informatie verschaffen. Gebruik de statistieken binnen iBeauty om te kijken wie je klanten zijn. Zijn er klanten die een tijdje niet kwamen opdagen, stuur hen een mailing om hen op de hoogte te brengen van de nieuwigheden. Klanten die op hun beurt op regelmatige basis komen, kan je belonen door hen als VIP-klant te behandelen. Geef hen extra aandacht of bied hen een permanente korting aan.

  3. Laat je klanten voelen dat je hen kent

    Loyaliteit wordt vaak gegeven als men voelt dat je hen op een persoonlijke manier benadert, dat je hen kent. Vraag hen bijvoorbeeld naar hoe hen vakantie geweest is of doe een extra inspanning bij een speciale gelegenheid (trouw, communie...). Wist je trouwens dat je in iBeauty het opmerkingenveld kan gebruiken voor deze informatie? Heel eenvoudig en je zal merken dat klanten het fijn vinden dat je de persoonlijke, maar belangrijke dingen, over hen weet.

Leer meer over de volgende voordelen...