Marie-Lore (iBeauty)

30-05-2016 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 51: instagram wat en hoe?


Tip 51: instagram wat en hoe?

​Vandaag de dag kunnen we naast Facebook niet meer zonder Instagram. De populariteit van Instagram groeit en speelt ook in de schoonheidssector steeds meer en meer een belangrijke rol. Lees daarom onze tips over het wat en hoe van Instagram.

Wees professioneel

Zorg dat je voor jouw salon een aparte Instagram account aanmaakt. Op die manier blijft privé en werk gescheiden en blijf je dus professioneel. Je kan perfect twee accounts in een applicatie beheren.

#

Je hebt misschien al gemerkt dat de # een vaak gebruikt teken is bij het posten van berichten op Instagram. Deze hashtags zijn ontzettend belangrijk. Best gebruik je voor jouw bedrijf relevante hashtags, zoals bijvoorbeeld #beauty. Je mag tot 30 hashtags gebruiken, dus kan je nog meer in detail treden #beauty #beautyinspiration. Vergeet zeker ook niet de plaatsnaam van je salon te vermelden.

Waarom geen eigen hashtag van je salon? Jouw klanten kunnen deze op hun beurt gebruiken bij het posten op Instagram.

In het begin lijkt het gebruik van hashtags moeilijk, maar je zal zien dat het snel vlot loopt.

Foto's

Mensen zijn enorm visueel aangesteld, beelden en foto's zijn en blijven nu eenmaal belangrijk en zeker op Instagram. Alles draait er immers rond beeld.

Vermits Instagram aangeboden wordt als applicatie voor smartphone, worden de meeste foto's vanop de telefoon geupload. Tegenwoordig zijn er heel veel leuke applicaties om via je mobiele telefoon, mooie, professionele shoots te maken.

Let op met het zomaar uploaden van foto's die je van internet haalt, heel wat beeldmateriaal is auteursrechtelijk beschermd. Bij het niet correct gebruik, riskeer je hoge boetes!

Behoud je stijl

Trek de stijl die je zaak uitstraalt in het salon, op Facebook en in je marketing campagnes door tot je Instagram posts. Herkenning is immers belangrijk! Gebruik eventueel steeds dezelfde kleuren voor je foto's of dezelfde compositie.

Hoe vaak?

Post toch minimum 2x per dag iets op je Instagram account. Jouw klanten die actief zijn op Instagram, zullen immers meerdere malen per dag hun Instagram account bekijken. De meeste kijken 's ochtends voor ze naar hun werk gaan, tijdens hun pauze en na een lange werkdag.

Liken, reageren, interactie

Net zoals op Facebook is het belangrijk dat jouw volgers je berichten liken. Je kan eventueel een actie opzetten om meer likes te krijgen, of stel een vraag. Vergeet zeker niet te antwoorden op reacties. Volg op jouw beurt mensen actief in jouw vak en leer bij uit de posts die ze plaatsen en de hashtags die zij gebruiken.