Marie-Lore (iBeauty)

10-08-2015 - Marie-Lore (iBeauty)

Tip 10: Houd je klantengegevens bij


Tip 10: Houd je klantengegevens bij

​Klantengegevens continu up-to-date houden is een niet te onderschatten taak, maar het loont steeds de moeite om te investeren in het verzamelen van deze informatie. De kwaliteit van uw data is essentieel voor doeltreffende communicatie met uw klant. Denk maar aan herinneringsmails, verjaardagsmails of nieuwsbrieven. Zij zorgen ervoor dat afspraken minder vergeten worden en de klantenbinding versterkt wordt. De moeite waard dus!

​Geef uw klantgegevens extra aandacht door ze te verrijken met ontbrekende informatie, zoals telefoonnummers, geboortedatum, adres... Aan de hand van deze extra informatie kan er gerichter gecommuniceerd worden en krijg je een duidelijkere kijk op wie jouw klanten zijn. Maak er een gewoonte van om tijdens het afrekenen de klant te vragen naar zijn gegevens of leg een invulformulier waarop de klant zelf zijn gegevens kan invullen. Zorg er best voor dat alle gegevens digitaal bewaard worden, zo kan je er nadien sneller en gerichter gebruik van maken. Worden jouw klantengegevens binnen iBeauty bewaard, dan kan je er een heleboel informatie uit vergaren. Zo zie je bijvoorbeeld procentueel hoeveel klanten jouw mailings, herinnerings- of verjaardagsmails ontvangen, maar ook binnen welke leeftijdscategorie jouw klanten zich het meest begeven of uit welke regio zij komen. Op die manier kan jij jouw salon beter inschatten en aanpassingen doorvoeren naar de nood van jouw klanten. Handig toch?

Leer meer over de volgende voordelen...